9 kjappe om søvn!

9 kjappe om søvn!

• Søvn er viktig for immunforsvaret vårt

• Drømmene hjelper hjernen med å sortere alle inntrykkene, tankene og opplevelsene vi har hatt i løpet av dagen.

• Kvaliteten på søvnen, dvs. mengden dyp søvn, er vel så viktig som antallet timer du sover.

• Langvarige søvnproblemer kan påvirke oss negativt psykisk, blant annet vet man at det kan øke risikoen for depressive reaksjoner.

• Unngå tv, PC og mobilbruk rett før leggetid. Soverommet bør kun benyttes til søvn og sex.

• Om du ikke får sove, stå opp og les en bok istedenfor å ligge å vri deg i sengen.

• Unngå soving på dagtid, maks en ettermiddagslur på 20 minutter.

• Legg deg og stå opp til faste tider hver dag.

• Ikke ta med deg bekymringene dine til sengs, sett av litt tid og skriv de ned før du legger deg.

Sov godt!

Kilder: Helsedirektoratet

ps. Test søvnen din ute i naturen en natt, det kan ta deg til nye høyder! 

Helseforsikring

Alle de store forsikringsselskapene som i dag tilbyr behandlingsforsikring
dekker nå timer hos naprapat.

Sparebank1 - Gjensidige - Tryg - if - Vertikal Helse - Storebrand

Napratpatteamet logo

NaprapatTeamet er medlem i Norges Naprapatforbund
Personvern