Sosial nedstenging de neste ukene

Sosial nedstenging de neste ukene
Pandemien er her fortsatt og nasjonale og lokale tiltak har også blitt kraftig justert. Dette vil vi nok måtte leve med en stund til i større og mindre grad. Jeg er naprapat og ikke verken psykolog eller noen ekspert på koronavirus, så jeg skal la fagfolk uttale seg om psykisk helse og smittevern. Likevel vil jeg komme med et par tips til hverdagen de neste ukene basert på perioden i mars/april 2020:
  • Bryt opp arbeidsdagen med en tur ut. Samme hva slags vær det er ute, det gjør deg godt!
  • Ring til familie og venner, ta felleslunsj på skype eller andre videoløsninger.
  • Legg opp til en treningsøkt, kort eller lang, hardt økt eller en tur rundt kvartalet 3-5 ganger i uken. 
Når treningssentrene er stengt blir det ofte mye løping på folk! Se blogglink lenger ned for tips. Styrketrening hjemme eller ute i skogen er det også lett å få til. Kjøp strikker på nett, løft en sekk med tunge steiner i eller fyll sekken med vannflasker, evt ha en person (i samme kohort😷) på ryggen - mulighetene er mange. SATS har for eksempel over 200 treningstimer på online training der du trener med dyktige instruktører hvor enn du logger deg på. 
 
 
Jeg håper denne perioden går raskt over og at ting kan gå tilbake til normalen igjen. Inntil det må man gjøre det beste ut av situasjonen.
 
Anita Andersen
NaprapatTeamet Ryen